torsdag 20 augusti 2009

Flyttning

Jag har flyttat. Under mitt inte särskilt långa liv har jag bott på två orter, två små sådana. Nu bor jag på en betydligt större, och för att uttrycka min oförblommerade glädje över det skriver jag detta. Därför trots att det här trängs betydligt fler människor på en yta som är betydligt mindre än den yta som mina två tidigare bostadsorter upptog, känns det betydligt rymligare.

Att på något vis, enligt någon sorts måttstock, vara avvikande kan på en liten ort kan vara ansträngande. Att vara det på en större ort är betydligt mindre ansträngande; det finns så många människor (allihop vid närmare eftertanke) som på något vis skulle kunna anses vara märkliga att det skulle bli mycket besvärligt att tycka att de är det. Min glädje över att ha flyttat är, som sagt, mycket stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar